God gärning?

 
Ursäkta för den dåliga uppdateringen. Nu kan jag iaf skylla på julstressen och allt som måste göras! :) Kan börja med att säga att helgen varit toppen. I fredags fick vi besök av Elin och Herman på förmiddagen. Jag bjöd på fika och barnen lekte fint! Alltid lika trevligt :)
 
Gofika!
 
Sen på fredag kväll så åkte jag till Linnea, vi hyrde en film, drack glögg, åt snacks och bara hade det mysigt! Tack vännen för en trevlig kväll.. det måste göras om oftare <3 I lördags spenderade vi förmiddagen hos svärisarna eftersom Micke skulle ut med sin far och övningsköra för BE-kortet (som han idag hade uppkörningen på och klarade!! :) jag är en stolt fru och nu får han dessutom dra tungt med bilen) så då hängde jag och Molly med en sväng och drack en kaffe. Efter det var det dags att åka hem och förbereda middagen som vi bjöd fam. Ejnestrand på. Vi hade en trevlig kväll med god mat, nöjda barn och massa julmust, hehe!
 
Igår var det bara massa mys hemma medans min gubbe var och körde, och kvällen spenderade jag hos Sara! Kunde fasen inte somna igår när jag kom hem. Låg vaken och snurrade i flera timmar.. så man har varit lite seg idag.
 
I Torsdags var det ju lucia och även fammos födelsedag. Vi firade ju såklart båda två! Molly var lucia på morgonen och pepparkaksgumma resten av dagen. Vi var ner till fammo och faffa i Alalahti och firade fammo. Av oss fick hon en fin kruka och hon bjöd på en MASSA fika. Jisses, man får ju dåligt samvete när man själv inte bakat sådär många sorter innan jul. Och påvägen dit så kryllade det av älgar, kan ju säga att jag körde ganska så lungt. Fick några bilder också på dessa mäktigt, stora djur! Synd att man inte hade systemkameran med sig...
 
     
 
   
Våran fina lucia/pepparkaksgumma :)
 
"Lite" fika hos Fammo och faffa...
 
Här hoppar vi vilt mellan dagarna som varit men skit samma. Idag har vi varit på stan med Lisa, Max, Emmeli och Ralf. Sprang i lite affärer och sen lunch. Och så har jag även gjort en god gärning. Resturang Malmia ordnar en julmiddag/julfest för de ensamma på julafton, så igår slog jag in en massa saker som vi hade tänkt sälja och gav bort dom istället. Känns bra att kunna göra något litet för någon. Ingen ska behöva vara ensam på julafton och jag tycker det är ett jättebra initiativ till dem som ordnat denna fest. Nu kan någon annan få en fin julklapp som vi inte behöver. Molly har såpass mkt leksaker så det kändes som en självklarhet att andra barn som inte har så mkt ska få lite av dom....
  
 
Nu är det exakt 1 vecka kvar till julafton och jag fattar inte vars denna månad har tagit vägen?? Helgen kommer iaf bestå av jobb, middag hos Marie, uppesittarkväll hos mamma och micke och det bästa av allt: Pappa m. familj kommer ÄNTLIGEN!! åååå vad kul!!! :D
 
Nä, men nu har jag inte mer på hjärtat. Ska försöka uppdatera iaf en gång till denna vecka! Avslutar med två bilder på min prinsessa...
 
  
 
Over and Out/N 


Kommentarer
Anonym

Hade varit kul om du kunde göra ett inlägg på Mollys adventskalender, grejer som hon fått.
Och har du fått nå svar på utredningen angående vilktminskningen? // en till mamma som kämpar med grav kilon :)

2012-12-17 @ 22:37:24
Ev@

Kollat in ptonline.se ??
Kanske magcoachning vore nå?
Kostar en del men hon verka uppnå grymma resultat med sina kunder ... bara ett tips, har sett att du vill bli av med några kilon ... /en mamma som ska gå den alldeles snart =)

2012-12-18 @ 22:20:32


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

.

RSS 2.0