Jul & Nyår!

 
Förlåt för min sega uppdatering. Vet att jag lovade ett inlägg här för någon dag sen men det har blivit så sena kvällar nu under jul och nyår så orken har inte funnits! :/ Men nu är det ett nytt år med nya möjligheter, så ska försöka priotera bloggen lite mer. Tänkte försöka sammanfatta julen utan att skriva en hel novell :)
 
Pappa m. familj anlände ju på lördagen innan julafton, jag jobbade den helgen och dessutom var jag på middag hos Marie på lördag kväll. Men på söndag efter jobbet så fick jag ÄNTLIGEN träffa dom. Nu har dom varit här sen dess och åker tyvärr hem på fredag.
 
På julafton blev jag såklart riktigt sjuk. Förkyld som tusan och jag fick även jordens migrän! Av alla dagar på året så skulle det bli på julafton. Nåväl, på förmiddagen for Micke och pigan till Mickes mommo & moffa medans jag stannade hemma och kurerade mig och förberedde middagen. Vid två-tiden började familjen dimpa in, vi drack glögg och bara myste på. Sen var det dags för Kalle-Anka, efter det middag och sen kom tomten. Vi alla hade tydligen varit snälla i år. Jag fick bl.a en Dolce Gusto kaffemaskin, presentkort till frissan, en snygg fruktskål, gardiner, parfym, smörgåsgrill och mixer i Chilliserien och massa annat smått och gott. Micke fick kläder, presentkort, godis och lite annat kul. Av min man fick jag en weekend till Luleå och av mig fick Micke biljetter till Bruce springsteen i Sthlm i Maj. Så vi bestämde att slå ihop våra julklappar till varann och lägga alla pengar på stockholmsresan, bo riktigt lyxigt och äta gott och sen få kolla Bruce. Fasen vad jag längtar nu! <3
 
Molly fick hur mkt julklappar som helst. Lägger upp lite blandade bilder från julafton och även lite av det pigan fick av tomten:
 
   
 
   
 
     
Massa smaskig julmat :)
 
     
Molly var inte det minsta rädd för tomten!
 
    
                                                        Nöjd tjej med några av klapparna
 
   
Kök + Bakbord           Kläder & skor         En egen dammsugare
 
   
Jabadabado-grejer     Böcker och en lektelefon          Fingerfärg
 
   
En kälke!                                  Massa duplolego
 
Vi avslutade aftonen med att kolla "tomten är far till alla barnen". Tack till alla våra nära och kära som kom och firade julen hos oss. Det var riktigt mysigt :)
 
På juldagen spenderades förmiddagen med Pappa, Biggan och pojkarna. Vi hade en liten julafton med byte av julklappar och jul-lunch. Sen var vi på eftermiddag/kväll hos svärisarna i Tuolla och firade även jul där tillsammans med svägerskan m.familj. Var riktigt kul!
 
Jag har även hunnit umgås med vänner, shoppat på mellandagsrean och myst en massa med familjen. Orkar inte lägga upp bilder på det jag köpt men det har blivit mönstrade leggings, en fin skorta, en jeansväst, smycken och ett par svarta jeans.
 
Jaha, nyårsafton igår spenderades hos Mamma och hennes Micke med dom, lillebror Tobbe, Tesse, Ellinor och Jennie. Vi åt god mat, spelade spel, surrade massa skit och skålade med bubbel på tolvslaget. Jag måste säga att det är fint med raketer men samtidigt gillar jag det INTE för jag vet att det finns så många, stackars djur som blir så rädda av smällandet. Tack iaf för en fantastisk afton hemma hos er <3
 
   
 
   
 
      
 
       
 
   
 
Lägger även upp bilder på pigans premiärtur med kälken, när Molly gjorde fina tavlor med fingerfärg, blommorna jag fick på min namnsdag av mamma & micke, och slutligen dagens jobb med att få iordning pigans nya kök. Det blev riktigt fint och nu kan hon laga massa god mat åt sin mamma :)
 
         
 
    
 
 
Nä, men herregud vilket långt inlägg. Jag hade kunnat skriva ännu mer men nu avrundar jag här. Önskar er alla iaf ett GOTT NYTT ÅR och hoppas att första dagen på nya året har varit lika bra som min :)
 
Over and Out/N
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

.

RSS 2.0