Nu är det jul igen....

 
Jaha, då har ännu en dag börjat lida mot sitt slut. Idag började dagen INTE bra! Åt ju friterad kyckling igår till middag och det är ju bara att inse att jag inte tål friterad mat, för varje gång (de få gånger man faktiskt äter det) så spyr jag som tusan dagen efter och idag var inget undantag. Mådde dåligt hela morgonen fram till typ 11-tiden. Då hade jag lyckats få i mig lite fil som stannade kvar i magen. Nä, nu är det helt slut med friterat! Hatar att må såhär :/ Vi skippade kyrkans barntimme idag eftersom jag inte var i form riktigt. Var så jäkla typiskt, då det var sista gången nu innan de stänger för julen :( Jag som ville dit! Nåväl, även om man inte mår bra så har man fortfarande en liten piga som vill leka och hitta på bus. Så imorse tog jag fram grejerna till granen och jag å pigan pyntade den så fint. Hon hjälpte till och förstod snabbt hur man skulle göra. Sötnosen var så nöjd och glad som fick hjälpa till. Tog en bra bild men den blev så suddig, vet inte varför?
 
  
 
Vid tolv tiden så mådde jag mkt bättre och vi gick ut för att leka lite i lekparken, promenera runt och bara vara ute i friska luften. Molly är nöjd bara hon får gå omkring, man får ju INTE bära henne någonstans nåmer. Hon ska minsann gå själv överallt. Men det är bra att hon tränar på att springa ute i alla ytterkläder inför dagisstarten i januari! :) Sen for vi och handlade och gjorde lite små ärenden innan vi for hem igen...
 
  
 
När Micke kom hem så käkade vi mat och sen var det vidare till min mommo som fyller år idag. Alltid så mysigt att vara hos mommo och hon blir så glad när man kommer dit med Molly! <3 Sen var det hem igen och vi fick besök av Mattsson. Grabbarna satt i v-rummet och snackade medans jag passade på att scrappa lite. Dagens projekt var en mapp till Molly. Där jag kan samla alla grattiskort, teckningar hon ritar genom åren, pyssel från dagis och en massa annat som kan vara kul att spara i framtiden. Fick ideén av Johanna och det var faktiskt smart att kunna spara på det sättet istället för att allt ska hamna i kartonger på vinden. Jag tog bara en röd, tråkig mapp jag hade hemma och gjorde den lite livligare :)
 
 
Skönt att jag är helt färdig med julpyntandet och julklappsinköpen nu. Ska baka lussebullar och pepparkakor med familjen någon dag och även det traditionella pepparkakshus-bygget hos svärisarna tillsammans med svägerskan m.familj nästa helg men annars är allting klart. Nu är det bara att invänta julafton och snart får jag träffa pappa, biggan och bröderna också! Ååååh vad jag längtar :) Lovade ju bilder på hur hemmet ser ut nu med allt julmys. Är lite mörka bilder och kanske svårt att se men jag slänger ut dem ändå. Enda som måste fixas är att byta lampor på stjärnan som hänger i köket och sätta de sista paketen i pigans vägg-kalender, men annars ser det ut såhär:
 
     
Vardagsrummet
 
 
Datarum                      Vårat sovrum
 
   
Köket
 
     
Pigans rum
 
  
Och Hallen
 
Imorgon blir det läkarbesök och sedan stan med Sara. Men nu avrundar jag här och säger GOD NATT!
Over and Out/N


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

.

RSS 2.0