Kalas...

 
 
Ja, vet inte ens varför jag sitter med datorn i famn såhär sent när jag egentligen borde sova?? Men kände att jag var tvungen att uppdatera helgen lite grann iaf! Karln min snarkar fint här bredvid och i bakrunden har jag BECK på tvn. Molly sover lite oroligt då hon håller på att få 13:e och 14:e tänderna i munnen och det är dessutom hörntänderna så dom bråkar extra mkt. Hujja :/
 
I Fredags hade vi en familjedag. På morgonen var jag till lassa för att lämna prover inför min utredning. Sen efter det plockade jag upp familjen hemifrån för att åka upp på stan och handla de sista 2 julklapparna och även käka lunch. Jättemysigt! När vi kom hem så fick vi kaffebesök av Johan en sväng, och resten av kvällen bestod av film och mys i soffan. En bra start på helgen...
 
    
 
Igår firade vi min älskade Micke som fyllde år. Det var kalasande hela dagen och blev många koppar kaffe med alla nära och kära som var förbi. På eftermiddagen packade vi med övernattningsgrejer, åkte ner till svärisarna i Tuolla och käkade tacos, bastade och satt framför tvn med ett glas vin. Det var riktigt trevligt!
Vi sov över där för att slippa åka hem så tidigt och så fick ju mamma Nattis också ta ett glas med vin istället för att agera chaufför ;) På morgonen lekte farmor och farfar med pigan så jag och Micke fick sova en stund extra. Efter en smaskig frukost och ihopplockande av alla grejer åkte vi hem. Tusen tusen tack svärisarna för allt! <3
 
   
 
Idag har jag och Pigan varit med Marie till hennes mamma och hälsat på. Sist Lena såg Molly så var hon typ 2 månader så det var jättekul att vara dit så dom fick se hur stor hon blivit! Vi satt och pratade och busade med pigan. Det får vi göra om snart igen! Tycker verkligen om Lena. Under åren som jag och Marie har känt varann så har Lena varit som en extramamma åt mig. För några år sedan när jag och Marie umgicks konstant och festade på helgerna så sov jag nästan alltid där och hon har alltid varit så go och ödmjuk! Lena är verkligen en fantastisk människa, det är då ett som är säkert! :)
 
Molly busar med "tant" marie, hihi :D
 
När vi kom hem därifrån var det lite pysslande här hemma innan det var dags för sängen för Pigan. Våran vän Johan kom hit och vi skulle beställa sushi men eftersom de hade stängt så blev det Thaimat istället. Det var smaskigt! Även min kära vän Sara kikade förbi för att gratta Micke i efterskott. Vi käkade tårta allihopa och sen satte sig killarna i vardagsrummet medans jag och Sara tjattrade på i köket. Jag kan verkligen sitta i timmar och prata med henne. Det tar som aldrig slut på samtalsämnen :)
 
På tal om annat... Pigan ska få så jäkla snygg tröja av mamma och hennes Micke i julklapp! Jag har ju en ski-doo fleecetröja och när jag såg denna på Lundströms så var det så självklart att pigan skulle ha en också. Den är så sjukt snygg och nu kommer vi åka med stil i vinter. Jag kör ju dock med min mans skoter denna säsong men jag har redan börjat kika på en ny till mig själv. Nästa säsong så ska jag köpa en ny skoter och det lutar nog åt en Ski-doo. Längtar som fasen och sparandet för handpenningen har redan börjat. Så det är klart att min lilla racer ska ha en tuff tröja så man ser snygg ut på mammas skoter sen, hehe...
 
    
 
När jag var i Luleå med Marie så hittade jag något som jag verkligen hade velat ha till pigan. Men jag kände att såhär innan jul finns inte pengarna då julklapparna till henne redan är inhandlade, så himla fin och den hade passat fint i vardagsrummet bredvid våran stora gungstol. Som sagt...Hade pengarna funnits så hade jag lätt köpt. Men nu tills vidare får det vara en önskning till henne... söt eller vad?....
 
 
Imorgon blir det nog kyrkans barntimme och sen ska vi och fira min mommo som fyller år. Avslutar med en bild på min knasfia som gillar att ta på mössan själv och springa omkring med den. Min lilla rumpnisse, hehe :)
 
 
Over and Out/N


Kommentarer
Marie

Nååå vad fint skrivet om min mamma honey.. <3 blir helt tårögd. Hon tycker nog utan tvekan detsamma om dig! Kramar!!

2012-11-26 @ 08:22:45


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

.

RSS 2.0