Luleå tur och retur...

Sitter här i soffan och slöar. Har nyss slagit in lite fler paket till pigans adventskalender! Har hunnit fixa 10 paket och sen skulle väl mamma fixa resten tror jag! Många tror att man bara köper massa småskräp men vi har faktiskt inte gjort det, utan jag har köpt saker som kan användas några år framöver :) Det är lite speciellt med första barnet att få göra nåt roligt. Jag är ju lite pysslig av mig som ni kanske märkt, så jag kunde ju inte låta bli. Sen när barnet/barnen blir äldre så hoppar man nog över till adventspaket istället.
 
      
Några av de färdiga adventspaketen och julklapparna..
 
Vad har mer hänt den senaste tiden då. Pigan har varit förkyld och varit riktigt gnällig, klängig och allmänt ledsen hela tiden men nu verkar det ha gett med sig litegrann och hon verkar må bättre. Idag har vi dock tagit ett års vaccinet (lite försenat) och då har hon varit lite ledsen men det är väl fullt förståeligt kanske, men skönt att det är gjort och hon fick även en OK stämpel av doktorn då hon växer och utvecklas precis som hon ska! Hon har dessutom 4st tänder till på gång nu, så jag förstår att hon inte riktigt är sig själv. Satt och funderade idag på att det är bara typ en och en halv månad tills hon ska börja på dagis. Våran stora tjej! Kan inte fatta att tiden har gått så otroligt fort? Jag tror att det kommer gå jättebra på dagis för henne. Hon är extremt social och leker bra med andra barn. Hon är inte blyg för fem öre och vem som helst kan egentligen passa henne utan problem, så jag känner mig ganska hoppfull faktiskt <3
 
 
Jag även bakat litegrann i fredags. Provade mig på lite rudolf-muffins. Ögonen blev inte riktigt som jag ville men annars blev dom helt OK faktiskt. Jag gjorde även choklad-mashmallows muffins. Nu ska jag bara julbaka resten av alla grejer så att frysen är full inför jul. Lussebullar, hallongrottor, pepparkakor, morotskaka. Jisses... hur ska man hinna med allt?
 
   
 
I lördags var jag med Sara och tre av hennes killkompisar och körde skoter. Så jäkla kul! Lite för lite snö än så länge men några lek-ställen fanns det och som man har längtat efter att få sätta sig på skotern igen och ösa gärnet! DET kallar jag kärlek! :) På lördag kväll var det dags för "halv åtta hos" Linnea och Jonny denna gång och de bjöd på riktigt smaskig mat. Var en trevlig kväll och tack till svärmor som var barnvakt några timmar! Glömde dock att fota nåt under kvällen :/ Typiskt!
 
Lycka...
 
Ja, vad har jag mer att berätta då?.....
 
Jo, igår var jag med Marie i Luleå över dagen och jag ska försöka berätta det i korta drag nu. Jag har i snart ett år försökt att gå ner i vikt genom att äta rätt, träna och leva så sunt som det bara går. Inte ett ENDA gram har jag gått ner. Varken på vågen eller måttbandet! Frustrationen har växt sig enorm och det har varit väldigt påfrestande psykiskt. Så igår så besökte jag en viktmottagning där jag fick prata med en läkare och se vad som kan göras. Det hon rekomenderade var en Gastric Bypass operation, jag var först väldigt öppen för ideén eftersom inget annat har funkat. Men jag tänkte att jag åker hem och funderar på saken och pratar med mina nära och kära. Det känns som att det är mkt pengar för att bara vela gå ner 10-15kg plus att alla operationer innebär risker. Men efter att idag pratat med läkare och dietister så har misstankarna börjat växa fram om att jag har nåt som kallas för Hypotyreos, vilket betyder extrem låg ämnesomsättning. Min kropp kan alltså inte bryta ner maten jag får i mig. Så nu ska jag få träffa en läkare och göra sköldkörtelprov och ämnesomsättningsprov. Nu känns det äntligen som att bollen är i rullning och jag kanske kan få den hjälp jag behöver nu! Jag behöver inte en uppläxning om att jag ska gå på LCHF eller liknande eftersom det är inget som passar mig, jag behöver inte få höra att jag är "dum i huvudet" OM jag skulle välja att göra en operation. När man har levt med övervikt hela livet och dessutom kämpar i motvind så blir man desperat, man kollar upp alla sina möjligheter och alternativ och är beredd att göra nästan vad som helst för att kunna se sig i spegeln och vara nöjd med det man ser. Det är få som jag känner förstår mig på den punkten och som jag kan prata med av mina vänner men jag är så otroligt tacksam för er som står bakom mig i det här, oavsett vad som händer! Tack för att ni finns och jag älskar er <3 Nu ska jag kämpa in i det sista, och funkar inte det här så återstår bara operation..
 
Gammal bild på mig när jag var betydligt mkt mindre än vad jag är nu! (kolla ansiktet) ja, det var faktiskt nåt år som jag tränade mig i form, gick ner typ 15kg och var nöjd med mig själv men sen gick det bara åt skogen med allt. Förlåt för snyfthistorien men kände bara att jag var tvungen att ventliera mig lite :)
 
Nåväl, nu till annat lite mer uppmuntrande...
Tänkte slänga upp lite bilder på våran busfia. Första bilderna tog jag på henne här hemma när hon kutade runt med en jul-mössa hela dagen och ville inte ta av den. Jag och Micke fick då skratta gott när hon sprang runt här i bara blöja och mössan.. Hehe.. Andra bilderna är från idag när vi var på ICA och handlade, jag lät henne springa omkring medans jag handlade och det har nog aldrig tagit så lång tid för att handla så lite. Haha! Gullungen <3
 
  
 
     
 
Nä, men herregudars vilket långt inlägg detta blev nudå. Jag ska ta och borsta tänderna och hoppa i säng! Snart får man börja julpynta också, Woohooo!
 
Over and Out/N
 
 
 
 


Kommentarer
Pernilla

Hej. Jag har själv gjort en sådan operation och är mer än nöjd, men då hade jag mycket mer övervikt än vad du verkar ha. Risken med en gastric bypass är dessutom att du går ner mycket mer än du vill. Så fundera verkligen noga.

2012-11-21 @ 08:20:26


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

.

RSS 2.0