Då kör vi...

 
Ja, då gör vi ett nytt försök med bloggandet. Ny design (Tusen, tusen tack Marie <3) och motivationen börjar komma tillbaka :) Jag orkar definitivt inte gå igenom allt vad som hänt sen jag skrev sist men jag tänkte sammanfatta det väldigt kort och lägga en del bilder till och börja med...
  • Pigan springer nu hela tiden sen 1 års dagen och det är fullt ös.
  • Hon pratar en massa om allt möjligt och är duktig på att visa vad hon vill.
  • Jag jobbar vart tredje helg nu och längtar tills jag börjar på heltid igen efter jul.
  • Vi har haft en massa fester, bl.a AP-träff och tjejfester.
  • Jag har hjälpt syster Tesse med jennies halloweenkalas och vi var utklädda till snygga häxor :)
  • Vi har varit ute med föräldrar och barn i pulkabacken här för någon helg sen
  • Mamma har genomgått en operation i Sunderbyn som gick bra
  • Jag och pigan har varit i Kangos med Lisa och Max :)

Ja, det var väl lite kort om vad som hänt senaste tiden. Och nu bjussar jag på lite bilder..

 

  

 

 

Idag har min man åkt på utbildning nere i Stockholm och jag och pigan är själv i fyra dagar. Vi började dagen med att promma till mamma/mommo och hälsa på. Jag hjälpte även henne att färga håret och dom bjöd på lunch. Sen for vi hem och har bara pysslat på här hemma. Jag har ÄNTLIGEN blivit klar med pigans sparklåda. Jag köpte ju en billigt på Kiruna fyndtorg och har nu fixat den lite. Jag är nöjd med resultatet och nu är den monterad på sparken, så imorgon bäddar jag ner Molly i den och far ut på en sparktur tror jag :)

 

FÖRE:

 

 
EFTER:
 

 

Jag är snart färdig med alla julklappar också. Håller även på med massa småpaket till pigans adventskalender som hon fått av Mommo Kiiso. Vi ska hjälpas åt med att fixa paket till den, det är ju ändå 24 st!! Jag längtar som tusan till julen, jag är verkligen en extrem julälskare. Älskar allt pynt, familjemys och god mat! Nu är längtan att få börja julpynta extremt stor.... men inte länge kvar nu! Och denna jul kommer ju som sagt min pappa med familj upp och då kan inte denna jul bli annat än underbar <3 Längtar efter dom så det gör ont i hjärtat!

 

    

 

Igår fick vi även våran efterlängtade gungstol. Sandras föräldrar var så snäll som köpte med den åt oss när dom var på IKEA i lördags. Tack till er än en gång, guld värt! Så nu står den fint i hörnet och det är lite kul att den är annorlunda också. Pigan lyckas även komma upp i den själv eftersom den är ganska låg och det är en lycklig tjej som kan sitta där och gunga nu. Nu när det blir mörkt om kvällarna och man får tända ljus så blir det himlars mysigt att sitta och kolla TV i nyinköpet <3

 

     

 

Vet inte om jag nämnt det tidigare men vi har ju börjat med en egen "halv åtta hos mig"  med Emma, Kristian, Linnea och Jonny. Vi har dock ingen poängsättning och vinstpengar (stämningen blir nog dålig då) men vi bjuder iaf varann på tre rätters middag. Kristian och Emma var först ut och dom bjöd på en toppenmiddag, nu till helgen är det Linnea och Jonnys tur och jag och Micke är sist ut. Det är riktigt roligt faktiskt och kul att få bjuda och bli bjuden på olika maträtter. Längtar tills nu på lördag för att få se vad dom bjuder på? ;) Slänger in lite bilder från middagen hos Emma och Kristian...

 

 

Imorgon ska vi och hälsa på Johanna och barnen för lite bus och lek, sen förbi gammelmommo en sväng och så avslutar vi dagen med att bjusa Tesse och Jennie på middag!

 

Avslutar med en bild på mina nya UGGs som äntligen kommit efter typ 2 månaders väntan..

 

 Over and Out/N



Kommentarer
Linnea

Så himla fin sparklåda, älskar ugglorna!

2012-11-12 @ 20:29:43
Mari

Välkommen tillbaka!!
Smal har du oxå blivit.... Försvinn inte helt.
Roligt.
Kramiz / Svägerskan

2012-11-12 @ 20:34:23
Birgitta Hellqvist

Hej Nattis!
Jag tycker att det är jätteroligt att du bloggar igen. Jag har saknat det faktiskt. Så roligt att följa med er i er vardag. Sparklådan blev jättefin!
Kramizar från mig till er.

2012-11-13 @ 17:14:42


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

.

RSS 2.0