Lussebullar...

 
Äntligen sitter jag i soffan efter att knappt ha suttit ner alls idag. Denna dag då? Ja, den började med massa hemmasysslor på morgonen. Möblerade lite smått i pigans rum, tog bort lekmattan (som inte behövs nåmer) och gjorde plats för hennes Micki-kök som hon kommer få i julklapp av sin gammelmommo! Så nu kan jag skruva ihop den efter jul och hänga upp alla kastruller och få upp alla fina jabadabado-grejer som vi ska ge åt henne i julklapp. Kommer nog bli riktigt fint när allt blir klart.
 
Sen gjorde jag matbackar till pigan som hamnade i frysen. Känns bra att bunkra lite eftersom, det är så lätt att ta med en matback när man ska iväg nånstans eller om vi käkar nåt som inte hon kan äta. Så nu försöker jag fylla på då och då. Efter det begav vi oss till Lundströms för att köpa skruvar till min skoterhjälm som skärmen har lossnat på, och jag ville även kika lite på vilken skoter jag ska köpa. Jag vill verkligen ha en denna säsong men allt kostar tyvärr pengar (och inga småpengar direkt) så det kanske blir först att köpa en till nästa år istället. Men jag funderar fortfarande hur jag ska göra? Sara kom också dit för att tycka till och vara sällskap.... och OM det skulle bli att köpa en inom den närmsta framtiden så blir det en sån här:
 
 
Pigan fick såklart provsitta på skotern som jag vill ha med "tant" Sara
 
Sen hem igen och börja med maten tills karln min kom från jobbet. Svärmor kikade förbi för att hålla Molly sällskap medans vi bakade lussebullar. Hon fick ju såklart också göra en lussebulle innan hon skulle i säng och hon var så duktig. Förutom att hon ville äta degen hela tiden (så vi fick ha nappen i medans), och det blev bara en rund bulle eftersom hon hade lite problem med kavlandet. Men hon gjorde ju sitt bästa och tyckte det var roligt och det är ju huvudsaken! <3 Satte faktiskt kesella i degen denna gång och bullarna blev riktigt saftiga och goda!
 
     
Baka i pyjamasen :)
 
      
Syns kanske vilken pigan har gjort? hehe...
 
Gjorde även ischoklad och knäck. Det får nog räcka med det denna jul. Frysen rymmer inte så mkt mer och dessutom ska ju det få plats en massa julmat sen och även vardagsmaten så jag får ta det lite lugnt med bakningen. Har ju typ 3 lådor med rudolf-muffinsen jag gjorde här för ett tag sen. Hade ju velat göra morotskaka och hallongrottor också men men.. man kan inte få allt!
 
   
 
Igår var jag ju på stan i några timmar med Sara, och efteråt så käkade vi mat och for hem till henne för hon skulle färga mitt hår. Blev lite rödare och nu börjar det likna den färgen jag vill ha istället för att se så blaskigt ut. Blev en massa tjatter som vanligt och jag kom väl hem ganska sent.
 
Imorgon vette tusan vad vi ska hitta på. Tror vi tar en tur till leklandet i alla fall! Vet inte om vi får med oss någon dit, annars går vi nog själv. Tror att det kan vara skönt för Molly att röja av sig lite! Inte mkt mer på hjärtat utan avslutar (som alltid) med bilder på pigan. Första bilderna är ju när hon springer omkring med sin mössa som hon vägrar ta av och de andra bilderna är från idag då hon fick på sig sin ena sko, sprang fram och tillbaka till ytterdörren och skrek BADA! Jag hade lite problem med att förstå om hon ville ut eller om hon ville bada. Hihi, våran gullunge.. man får ju skratta iaf :)
 
  
    
 
P.s Förlåt att mina blogginlägg ser typ likadana ut varje dag men vet inte vad jag mer ska skriva om än det jag gör varje dag. Hoppas att det är kul att läsa ändå :)
 
Over and Out/N


Kommentarer
Pernilla

Det är kul att läsa! Vad fin färg du har i håret nu. Passar dig bra!

2012-11-30 @ 16:15:50
Anonym

Det är kul att läsa! Vad fin färg du har i håret nu. Passar dig bra!

2012-11-30 @ 16:15:57


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

.

RSS 2.0