Gällivare tur och retur..

Igår när jag höll på städa här hemma så fick jag jordens kramp i magen. En smärta som jag inte känt förut..
Då jag har haft både sammandragningar, förvärkar och foglossningar så kunde jag utesluta att det var nåt sånt.
Jag ringde min kära barnmorska som bad mig komma in dit. Dom tog en CTG kurva på mig och läkaren kände och klämde på min mage och konstaterade att jag var öm på vissa ställen. Då tyckte dom att jag skulle åka till Gällivare och kolla med deras UL-maskiner så det inte var nåt som hade hänt med moderkakan eller att bebis inte mådde bra. Så jag och Micke hoppade i bilen och begav oss dit. Vi blev varmt bemött på Gällivares förlossningsavdelning och två barnmorskor tog en CTG Kurva även där som såg fin ut och sen gjorde en läkare ultraljud på mig. Allt såg som tur var bra ut men eftersom "man kan inte se all smärta med maskiner" som läkaren sa så ville dom ha kvar mig över natten på observation ifall att det var nåt med bebis, moderkakan eller helt enkelt en förlossning på G.

Det var fullt på patienthotellet så vi fick ett stort och fint rum som Micke också fick sova i. Smärtorna avtog litegrann och jag kunde sova iaf. Hade sammandragningar under natten men ingen kramp som jag hade tidigare.
På morgonen tog dom även då en CTG kurva och det såg fortfarande bra ut så vi fick åka hem och helt enkelt vila och vara uppmärksam så smärtorna inte kommer igen. Så det gjorde vi. Ingen vet fortfarande varför jag fick ont men det kan ju vara så att förlossningen är på G snart, vilket jag hoppas!
Men jag måste ge en stor tumme upp för barnmorskorna och läkarna där i Gällivare. Underbara människor och genomsnälla! <3 Men rädd blev jag igår... usch! Tur att det blev bättre. Det är verkligen inte min vecka måste jag säga.

Nåväl till annat. Våra IKEA möbler anlände ju som sagt igår men eftersom vi var tvugna att åka till Gällivare så fick svärmor ta emot varorna. Idag har vi monterat dom när vi kom hem och det blev SVINBRA i "pyssel & Bebisrummet" Jag ska ju fortfarande hänga upp mina tavellister ovanför skrivbordet och sätta dit min arbetslampa som mamma köpte åt oss när hon var på Ikea. Men det blev iaf jättebra och imorgon ska jag inviga med att pyssla lite i min alldeles egna hörna :)


     

Micke ska även sortera bort lite av sina pärmar så man slipper ha 1000 pärmar på bordet. Inte för att dom tar så stor plats men det är jobbgrejer så han tyckte det var bättre att dom är på jobbet.
Har även sorterat upp mina grejer i arkivskåpet som jag ångrar stort att jag inte beställde 2st av, eftersom det blev ganska tajt med alla mina grejer. Men det funkar iaf:


       
Stämplar & Stansar         Smått & Gott           Blommor och pearls


        
Bokstäver & stickers     Band och snören     Verktyg, Lim, Häftkuddar m.m


Nu ska vi strax iväg till Mamma och krama henne och hennes karl hejdå eftersom dom far iväg till Turkiet 1 vecka och kommer hem nästa helg :) Ikväll kommer våran Pluto hem också och OJOJ vad jag ska pussa på honom.
Jakten hade tydligen gått svinbra och han hade stått för ripa. Stolt matte och husse väntar här hemma!

Nu orkar jag inte skriva nåmer. Är helt slut i kropp och knopp efter allt ståhej dessa 2 dagar.. Jo, förresten.. måste tipsa om denna saft, så jävla god!! hehe:



Over and Out/N



Kommentarer
Mari

Skönt att det inte var någon fara för dig eller bebisen. Blev lite orolig för er alla när jag hörde att ni åkt t G-vare. Låter ju inte som att det var på gång, men alla har ju olika sorters starter på en förlossning så vad kan jag säga....



Ha bra dagar å nätter fram tills det är på allvar.

Kramizar / svägerskan m familj



( sa till My att ni åkt in, hon stod å hoppade upp å ner å var så lyrisk. En till kusin att älska )

2011-09-22 @ 20:56:57


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

.

RSS 2.0